Voor LO moeten we les in interval training geven. Weten jullie zoveel mogelijk verschillende dingen? En wat zou daar een leuk bijpassend spel zijn?

Toegevoegd na 13 uur:
Ja maar dat bedoel ik nog niet echt.. Het is in de vorm van rondjes lopen enzovoort,, met een paar minuten interactie en dan bijvoorbeeld minuut rust.... Het is in de zaal.. We moeten ongveer 20 minuten volmaken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het apenspel... Dat kun je eindeloos variëren...

Ik vond vroeger trefbal altijd leuk!

Je geeft niet aan, of het in de zaal of op de atletiekbaan gedaan gaat worden : dat maakt natuurlijk nogal wat uit.... Om goede intervaltraining te geven, moet je tot 95% belasten, tenminste, dat heb ik destijds geleerd. Voor in de zaal had ik een les touwen / kasten / banken. Kasten (+ evt paarden) in een rij parallel aan de touwen aan de ene kant, banken aan de andere kant van de touwen ertegenover, tegen elkaar aan. Zwaaien vanaf de kasten op de banken en omgekeerd als opwarmertje, dan zwaaien vanaf de kast op de bank, touw loslaten, rennen en lijn aantikken, touw weer opvangen, landen op de kast. Laatste was, voor de 'goeden', zwaaien tot óver de banken, en op de terugweg vóór de banken al in je touw hangen, over de bank zweven, landen op de kast. Kan je nog uitbreiden met : op de kast staan, touw laten wegzwaaien, zelf aan de achterkant van de kast af, lijn aantikken, weer op de kast, touw opvangen, en dan richting banken. Het hangt er natuurlijk óók nog vanaf hoe oud je leerlingen zijn - ik deed dit bij 12 - 15 jarigen. Op de atletiekbaan zou ik iets estafette-achtigs doen, evt met een horde op het traject van de ene naar de andere leerling.

Wat heel leuk is , is om een bepaald muziekje af te spelen met verschillende ritmes. Snel (is rennen of springen of gek doen - hartslag laten pieken!) en langzaam (is b.v. sloffen, slowmotion-bewegingen, hartslag weer laten bijtrekken). verder kun je in de zaal een tien-tal plekken creeren, waar verschillende oefeningen worden gedaan voor de duur van 3 minuten. Maak dan groepjes van b.v. 4 pp. iedere 3 minuten doorschuiven (trek voor het doorschuiven ook een minuut uit) -stopwatch gebruiken dus- Oefeningen: 1)(hartslag hoog) thai-bo kickfront links en rechts -armen mee 2)(hartslag laag) arm-oefeningen (evt. met dumbells) 3)(hartslag hoog) jumpy dans pas 4) (hartslag laag) squat-oefeningen 5)(hartslag hoog) stap op en af een bankje, of een step, evt. met knee-lifts, armen mee) 6)(hartslag laag) arm-oefeningen (evt. met dumbells) 7)(hartslag hoog) jumpy dans pas 8) (hartslag laag) zittende buikspieroefeningen 9)(hartslag hoog) lungepassen met armen (snel) 10) (hartslag laag) been of bil-spieroefeningen (bv op de knieen) overigens: beter geen liggende grondoefeingen combineren met hoge hartslagen. succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100