Kan het bestuur van een vereniging zonder statuten tijdens ALV ,41 leden , 19 aanwezig , 14 stemmen voor de vereniging opheffen?

Als Tijdens de ALV blijkt dat er geen nieuw bestuur komt , kunnen de aanwezige leden dan het koor op heffen? 14 leden van de 41 aanwezig.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Als er geen statuten zijn, dan staat ook nergens beschreven hoeveel stemmen nodig zijn voor een opheffingsbeslissing. Als dan bij een algemene ledenvergadering een meerderheid van de aanwezigen vóór een voorstel stemt, dan is dat voldoende om het voorstel aan te nemen. (Wie er niet is kan niet tegen stemmen, en wie zwijgt stemt toe).

Toegevoegd na 1 minuut:
Kortom: Ja dus, maar het staat de overige leden vrij om gelijk een nieuw koor op te richten.
jc54