Ik heb een elektrische fiets die nog geen 2000 km heeft gelopen maar nu kan ik nog maar per blokje 4kmrijden ,is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat lig helemaal aan de accu zelf. Wat is het voor een accu hoe is ie onderhouden?
Een lithium ion accu is in het algemeen de meest gangbare. In de winter is het belangrijk omdat in het algemeen de fiets niet zo veel word gebruikt toch tussen door op te laden en te entladen voor langer behoud. Ook te bewaren op kamerthemp en niet in de schuur waar het koud is.
Maar verder zou ik ff contact op nemen met de fietsenmaker waar die vandaan komt en het naar vragen ook daar kunnen ze even meten wat nog de capaciteit is van de accu!
fremar
10 jaar geleden
heb nu een 3000km op de teller en mijn accu is nog altijd ok(lithium ion).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet welk merk je hebt maar vorige week heeft tros radar een uitzending gewijd aan de gazelle e bikes. Als je hierop googelt vind je misschien een antwoord.

Het beste antwoord

Nee, dit is niet normaal. Als je er nog geen 2000 km mee gereden hebt, zou hij niet ouder dan 2 jaar mogen wezen en nog steeds goed moeten werken. Ga ermee terug naar de winkel en laat je accu én je lader nakijken.
Vóór die tijd zou je je nog even kunnen afvragen of de lader wel in een stopcontact zit dat altijd stroom levert, en dus niet bijv. samen met het licht uitgaat of op een tijdklok zit.