Zijn pushups even goed als trainen met dumbells om je biceps te trainen?

Ik wil graag wat afvallen. Daar heb ik een bepaald programma voor wat ik volg. Daarnaast wil ik ook mijn armspieren wat extra trainen. Ik heb geen dumbells, maar kan het even effectief zijn als ik dit doe met bijvoorbeeld pushups? Stel dat ik precies hetzelfde doe met dumbells of pushups, zijn lushups dan even goed om mijn armspieren (vooral biceps) te trainen of niet?
Het grote probleem is dat ik van mijn ouders geen dumbells mag halen, anders had ik dit gedaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

push-ups zijn een push-oefening, hiermee train je borst/schouders/triceps. pull-oefeningen, zoals pull-ups, trainen rug, biceps. maar naast het trainen van de "mannelijkheids-spier" the almighty BICEPS, is het wellicht verstandig om gewoon het hele lichaam te trainen met krachtoefeningen.

Eens met Ronald. De voornaamste spiergroep die je traint bij het uitvoeren van push ups zijn de borstspieren, ook wel de musculus pectoralis genoemd. Daarnaast gebruik je de schouders, triceps, onderrug en buikspieren als secundaire spiergroepen bij deze oefening. Wanneer je de biceps wilt trainen zijn daar veel oefeningen voor, ook oefeningen die je thuis kunt doen met een setje dumbbells.

Bronnen:
http://www.fitness-weetjes.nl/krachttraining/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100