hoe vaak per dag bokszak training met opdrukken en sit ups?

Als je net begint met het trainen op een bokszak voor je conditie dan houd je dit dus niet erg lang vol.

Mag je dit nu vaker op een dag doen om zo sneller op te bouwen?
Of heb je hier net zo hard je rust mee nodig?

Het gaat mij echt alleen om de conditie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als het je puur om conditie gaat kun je het beste met interval werken. Dus 1 minuut rustig aan boksen, vervolgens 30 seconden voluit rammen, vervolgens 1 minuut rustig aan boksen, etc. Hoe lang je dit volhoud hangt af van je conditie op dit moment. Probeer wel door te zetten om je grens te verleggen. Let wel, boksen op een bokszak kun je heel zwaar maken voor jezelf door niet goed de ademhaling te controleren. Vaak als men voluit moet 'rammen' stopt men met ademen, spant men alle spieren samen, en vallen bijna om na 30 seconden. Probeer je ademhaling te controleren. Bij uitstoten ook uitblazen. Na de eerste aantal herhalingen, 2 a 3 minuten rust, en vervolgens weer opnieuw. Ik adviseer je om bij te houden wat je progressie is. Meten is weten! Ik zou daarbij beginnen om dit 1 x per dag te doen. Mocht dit na verloop te weinig zijn kun je altijd opbouwen. Je kan eventueel het boksen combineren met touwtjespringen. Ook opbouwend. Als je uiteindelijk zover bent dat je 15 minuten kunt touwtjespringen en daarna nog adem hebt voor een ronde op de bokszak zit je goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100