Wat is de pijn aan laterale zijde van mijn voet?

Ik ben wezen hardlopen vorige week en kreeg hierna een pijnlijke zijkant van mijn voet. Als ik voel lijkt de pijn te zitten bij het coboid (na os tuberositas metatarsale 5) hiervoor ben ik na de fysio geweest maar ze vertelde dat dit een overbelasting van een spier was. Hier vertrouw ik niet helemaal op, ik heb ook last met het lopen hiervan. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (1)

Het is niet een erg logische plaats voor een spierblessure.
Bij dit soort pijnklachten, na lopen, is vaak het ligamentje bij het kopje van metatarsale V betrokken. De pijn is te provoceren door daar diep te palperen en/of door MT V proximale deel te transleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, je kunt het immobiliseren door te tapen, maar ik kan hier vandaan niet uitleggen hoe. Daarbij moet je oppassen want juist de tape kan de pijn andermaal veroorzaken als je MT V te veel omhoog trekt en vastzet.