Mogen landen zelf de kleuren kiezen van de outfits van sporters die voor hun land uitkomen?

Toen de olympische spelen waren vroeg ik me ineens af waarom elk land zijn 'kleur' heeft gekregen. Hebben ze dat zo gekozen of heeft iemand bepaald. Hoe zit dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het is zelf te kiezen, maar in overleg. Vaak moet er een reden achter zitten. Bijvoorbeeld bij voetbalteams is het zo dat je het uit en het thuis-shirt in verschillende kleuren moeten zijn: Mochten 2 teams met dezelfde kleuren tegen elkaar spelen.
Veel landen kiezen nationale kleuren(oranje) of kleuren die in de vlag van het land zitten(rood/geel/zwart bij Duitsland)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is zelf te kiezen. Er is echter wel een regel dat zegt dat ze twee verschillende outfits moeten hebben. Dit omdat wanneer ze spelen tegen iemand met een gelijkaardige outfit de spelers misschien niet meer uit elkaar te houden zijn.

Het team dat thuis speelt mag dan zijn standaard outfit dragen het team dat op bezoek komt moet zijn secundair outfit dan maar aan.