Mogen danstutu's en schoentjes voor kinderen in de machinewas?

-Sinds kort gaat mijn dochtertje op ballet, graag hoor ik of de danstutu's en schoentjes tevens in de machinewas mogen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

De meeste tutu's zijn gemaakt van kunstvezels, zoals lycra of polyester, deze kun je wassen in de wasmachine. Let altijd de eerste wasbeurt op het waslabel, daar staat informatie over hoe het te wassen.
De balletschoentjes kunnen in de wasmachine, maar beter voor het behoudt van de vorm, kun je de schoentjes weken in een bak met lauw water met daarin wat biotex opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook dan kun je ze waarschijnlijk wel wassen in de machine, zet de centrifuge uit, of op een laag toerental. Kies het wasprogramma dat past bij de stof waarvan ze zijn gemaakt, hang ze nat op, of leg ze plat neer, om te drogen. (Ik zou dit niet direct proberen met spullen van een ander, maar je kunt het eerst proberen met de tutu van je dochter).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook aan de andere moeders vragen hoe zij dat doen.