Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik geef groepslessen in de sport, mensen betalen per les contant. Moet ik er dan btw uithalen? of niet? En welk percentage?

Waar moet ik eventueel deze bedragen dan invullen op het aangifte btw formulier?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
640

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sportlessen worden belast met 6% btw. Dat is dus bij jou inbegrepen in je lestarief dat moet je er dus uithalen. Btw aangifte doe je via het btw aangifte biljet tegenwoordig gewoon digitaal. De rest is dus omzet. Op het btw aangifte formulier kan je precies zien waar je de 6% ontvangen btw moet invullen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dan ben je dus ingeschreven bij de kvk en heb je dus een btw nummer
ronron1212
10 jaar geleden
Btw en winst hebben niets met elkaar te maken. Je kan de btw die je betaald voor je onderneming aftrekken van de btw die je ontvangt.

Andere antwoorden (1)

Een sportles is normaliter belast met 21% BTW (indien je ondernemer bent voor de BTW). Als jij een bepaald bedrag int (bv 50 euro) dan moet je dat bedrag delen door 1.21 (uitkomst 41.32) en het VERSCHIL daartussen afdragen. Ben je geen ondernemer en doe je dit als bijverdienste dan dien je deze op te geven als "extra inkomsten" maar bent dan niet BTW-plichtig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding