Hoevaak zou ik moeten trainen?

Ik heb een schema voor krachttraining en wil ook gaan bankdrukken
ik ga nu elke donderdagmiddag en zaterdagochtend trainen en ga op de woensdag ook naar bodypump
hoevaak zou ik eigenlijk moeten gaan of is het goed zo?

Toegevoegd na 10 minuten:
Op andere dagen kan niet, kan desnoods alleen de zondag nog, wil het voornamelijk doen voor spieropbouw en versteviging. Doe het niet om af te vallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelf train ik ook voor spieropbouw. En daarbij heb ik sinds een half jaar geleden ook super weinig tijd. Ik kan nm. alleen in de weekend trainen (vr/za/zo). 2dagen is toch net iets te weinig vind ik, maar het zou wel kunnen. Voor mij blijkt 3 dagen per week wel te werken. Over het algemeen zijn er 6 spiergroepen: borst, rug, triceps, biceps, schouders en benen. Ik zou het je afraden om 3 spiergroepen op een dag te pakken. ten eerste ben je na 2 spiergroepen al door je suikervoorraad heen. En ten tweede zul je dan minimaal 2 uur bezig zijn om alles te kunnen pakken. Pak telkens 4 spiergroepen per week en rouleer het bv. Do:borst biceps, za:schouders benen. Do:rug triceps, za:borst biceps. Do:schouders benen, za:rug triceps Do:borst biceps, za: schouders benen. enzovoorts. Het enige waar je wel tegenaan kan lopen is dat je zaterdag moeite kan hebben met borst omdat zaterdag je triceps nog niet hersteld zijn van donderdag. In dat geval is dit een betere schema: Do:borst biceps, za:schouders benen. Do:rug borst, za:triceps biceps. Do:schouders benen, za:rug triceps Do:borst biceps, za: schouders benen. enzovoorts Ik pak ook 4 spiergroepen per week en het werkt voor mij uitstekend. Veel mensen denken dat je veel een vaak moet trainen om te groeien. Maar wat juist belangrijk is, is zwaar trainen, goed uitvoeren en voldoende rust, spier goed laten herstellen. Ik doe 3 series van 10/8/6 herhalingen. Hoop dat je hier wat aan heb. Succes

Je kan het beste 3x per week trainen. Met een dag rust ertussen, zodat je lichaam de tijd heeft om te herstellen.

Dat is afhankelijk van je doel; je bent vrouw dus ik neem aan dat je niet gaat voor spieropbouw maar versteviging en evt wat afvallen? Als je fanatief wilt gaan moet je er wel rekening mee houden dat je er altijd 1 dag tussen hebt zitten, dan kunnen je spieren weer herstellen. Als je nog veel spierpijn hebt sla die dag dan ook over. Je kan ook wisselen met spiergroepen. Ik zelf train altijd dag a. borst triceps, schouders. dag b. biceps, rug. dag c. benen cardio. daardoor kan je wel elke dag trainen maar krijgen je spieren toch rust. succes

Ik sluit me aan bij 3x in de week, dan train je namelijk al je spiergroepen.

Je lichaam heeft 48 uur nodig om te herstellen. Als je meer als 3 keer in de week traint werkt het juist tegen je. Het meest efficient is om 3 x per week 1 tot 1,5 uur Krachttraining te doen per keer. Voor optimaal resultaat zou je ook cardio erbij moeten doen zoals bijvoorbeeld crosstrainer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100