Welke hardloop kleding volgorde heb je in de herfst en winter nodig ?

Ik heb alleen een Thermo seten een wijde lange joggingbroek, maar ik zie ook mensen met strakke pakjes en ze hebben het blijkbaar niet koud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Poet
10 jaar geleden
Ik ren op vage snaekers en in een spijkerbroek & sweater
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O goede hardloopschoenen word aangeraden, ik heb wel nieuw hardloopschoenen Nike Flywire, alleen ik lees op internet over lagen van kleding en daar heb ik geen beeld bij, heet het nou shirts of jacks ? ik wil het ook niet te warm hebben.
Poet
10 jaar geleden
Poet doet zelden wat wordt aangeraden. Als ik het te koud heb doe ik er een laagje bij
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik heb zelf gewoon mijn hardloopschoenen laten aanmeten bij Run2Day, en daar ook om tips gevraagd voor kleding.
Ze wees gelijk op de dure Nike spullen, maar ik zag ook een schap met afgeprijst en ben gewoon daarheen gegaan :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha slim natuurlijk, mijne waren 60 ook afgeprijst, vind boven de 100,- beetje teveel van het goede

Antwoorden (2)

Dat bepaal je helemaal zelf wat je nodig hebt.
Je krijgt het best snel warm met hardlopen, dus gigantisch warm hoeft niet.
Zelf doe ik meestal een thermo ondershirt, en dan een T-shirt met een shirt met lange mouwen erover, een thermo broek met een hardloopbroek erover, en van die handschoenen zonder vingertoppen (mijn handen worden snel koud).

Kijk gewoon wat je zelf prettig vind, zolang je maar niet te veel afkoelt.

Toegevoegd na 18 minuten:
Katoen is over het algemeen niet aan te raden, omdat je hier uiteindelijk heel erg in gaat zweten en daarna afkoelt.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, heet het gewoon een ''shirt'', als ik ze zo zie lijkt het me veelste fris, maar op de thermo verpakking staat dat het vocht afstoot en warmte vast joudt, dan zou z'n shirtje wat ik te fris vind wel warmte vast houden ? Is het zoiets?? Shirt: http://www.scapino.nl/default.aspx?params=fh_location%3d%2f%2fscapinonl%2fnl_NL%2fcategories%3C{scapinonl_sport}%2fpr_sortofproduct%3E{kleding}%2fpr_productgroup%3E{hardloopkleding}%2fpr_user%3E{heren}%26fh_refview%3dlister%26fh_lister_pos%3d6%26fh_sort%3d-pr_intakedateasnumber%26channel%3dDesktop%26fh_modification%3d%26fh_secondid%3d184340634 Die heeft misschien geen achter of een vakje voor me paspoort en mobiel
Ritsuka
10 jaar geleden
Polyester, ziet er prima uit. Dit is gewoon een shirt met lange mouwen, niet echt isolerend lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O, maar bij andere sport winkels in me buurt kost het gauw 40 euro voor een shirt met lange mouwen...
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar dat is een echt hardloop shirt, met waarschijnlijk ook vakjes en dergelijke.
Je kunt prima deze van de Scapino dragen, maar ik zou er wel een speciaal thermo shirt onder doen, die hebben ze bij de hardloopwinkel voor iets van 20 euro dacht ik. Die is echt specifiek om te isoleren. Als je dan het thermo shirt + je scapino shirt draagt, ben je voorzien.
Voor benen kun je iets vergelijkbaars doen, als je benen snel koud worden.
In principe niet teveel. Een lange mouwen thermo shirt met normaal T-shirt er overheen is al voldoende. Je traint waarschijnlijk toch met een hardslag van boven de 170 - leeftijd, en dan transpireer je sowieso, en dan krijg je het dus ook warm, voor de rest is een korte broek met beenstukken erbij aan wel fijn. Handschoenen kan prettig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O oke, ik schrijf het op, ik zag bij scapino voor 20 euro een shirt met lange mouwen en broekje, maar het Dutchy merk moet ik niks van aantrekken Ik twijfelde nog over een vraag met een hartslag, ik heb er half jaartje geleden een hartslag horloge gekocht met een band om je middel en volgens de berekening is me hartslag maximaal 199, op internet staat 220 - leeftijd 21 en dat kun je instelen en dan krijg je een piepje, dus als ik ga hardlopen en hij piept dan moet ik wandelen toch ?
Ritsuka
10 jaar geleden
Voor conditie opbouwen kun je het beste op 65-80% van je maximale hartslag gaan trainen: http://www.runinfo.nl/hartslagmeter.htm
Niet op je maximum gaan lopen, dan brand je jezelf helemaal uit in korte tijd.
Zie de calculators op de site in de link