Hoe noem je deze afbeeldingen ook al weer? zie omschrijving..

3d afbeeldingen, vaak op een kaart. Dan moet je wazig gaan kijken en dan ga je er langzaam maar zeker ineens een andere afbeelding in zien. Is een hele hype geweest maar nu zie je ze bijna niet meer.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.magiceye.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan! Kun je uren geneten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uren oefenen :-) Ik kan het namelijk niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zo'n plaatje rustig naar je ogen toebrenen en je ogen ontspannen houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komt het misschien omdat ik met 1 oog geen 100% zie??
Cryofiel
14 jaar geleden
Als het niet lukt kun je de volgende dingen proberen: --  Kijk naar iets dat ver weg is. Breng dan het plaatje omhoog tot voor je ogen, maar BLIJF focusseren op datgene waar je voorheen naar keek. Zo kijk je dus "door het plaatje heen". Focusseer NIET op het plaatje. --  Houd het plaatje tegen je neus aan. Nu *moet* je wel door het plaatje heenkijken, want zo dichtbij kun je niet scherpstellen. Zodra je iets ziet gebeuren, beweeg je het plaatje heel langzaam van je af. *Blijf* door het plaatje heen kijken, focusseer NIET op het plaatje. --  Houd het plaatje redelijk dichtbij, zo dat je het nog net scherp kunt zien. Kijk dan zo scheel mogelijk. Als dit lukt, zie je nu wel het 3D-effect, maar dan wel omgekeerd - wat "voor" hoort te zijn, zie je nu "achter", en andersom. --  Doe je ogen dicht en ontspan. Alsof je uitrust van iets heel vermoeiends. Breng het plaatje voor je ogen, maar houd je ogen dicht. Pas wanneer je helemaal ontspannen bent, open je je ogen. Ook nu moet je je ogen ontspannen houden, en dus NIET op het plaatje focusseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zekker! Het is gewoon een kwestie van met je ogen naar buiten scheelkijken. (Bij sommige van die plaatjes moet je naar binnen scheelkijken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed hoor.. ik heb al hoofdpijn van het scheelkijken maar zie nog niets haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-( jammer.. maar ik blijf gewoon proberen haha

Het beste antwoord

Dat zijn autostereogrammen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet als het ware "door de afbeelding heen" kijken. Dan zie je inderdaad plotseling iets heel anders.

De beste autostereogrammen bestaan op het eerste gezicht alleen uit punten. Kijk je "er doorheen", dan zien je een afbeelding.

Die afbeelding heeft vaak echte diepte, je ziet echt iets driedimensionaals.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoiets bedoel je? Is dat niet optische illusie?

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien bedoel je het werk van Escher? (zie 2e bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb nog een boek liggen met deze afbeeldingen.
in het boek worden het interactieve plaatjes genoemd.