Wie kan mij iets uitleggen over de ijshockey spelregels?

Heb al zitten zoeken op internet maar snap de indeling van de 'vakken' niet helemaal.
Het gedeelte achter het doel hoort dat bij het aanvalsvak? Moet als de puck over deze lijn gaat ook alle aanvallers weer het aanvalsvak uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het gedeelte achter het doel hoort bij het aanvalsvak ( of verdedigingsvak uiteraard, als het de andere kant van het speelveld betreft).

Als de puck over de achterlijn gaat, dan gaat het spel gewoon door. de aanvallers hoeven het aanvalsvak niet te verlaten.

Voor meer uitleg over de ijshockeyspelregels kun je even op deze site kijken:
http://www.nijb.nl/referees/123spelregels.php

Het is de site van de Nederlands IJshockey Bond.
AlphaLimaSierra