Ik doe mee met de Strongmanrun. Dit is een hardloopwedstrijd door water en modder met obstakels. Welke sokken kan ik het beste dragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (2)

Dan lijkt me het beste om sokken te dragen die heel dun zijn en zo min mogelijk vocht opnemen, dun katoen of synthetisch, nog beter misschien om alleen enkelsokken te dragen. Zie voor voorbeeld site.
10 jaar geleden
"Geen katoen! Je sokken worden nat en drogen niet meer op. Je hebt daarnaast kans om blaren te krijgen. Zelf loop ik altijd met teensokken die grotendeels gemaakt zijn van Coolmax. Doordat je teensokken draagt krijg je veel minder snel blaren tussen je tenen omdat deze niet langs elkaar kunnen schuren. Coolmax is een materiaal wat lijkt op polyester en speciaal gemaakt is om vocht van je lichaam weg te trekken. Er wordt ook wel eens gelopen met compressiesokken. Een voordeel is dat deze direct je huid beschermen. Of compressie-sokken wel of niet werken, dat is een discussie waar men het ook nog niet over eens is. De meest bekende zijn de compressiesokken van Herzog Medical, en dan gaan wij natuurlijk voor de oranje versie. ;) "

Volgens de site van obstakels.com die trouwens nog heel veel meer goede tips hebben voor trainen en kleding.
Veel succes, ik doe zelf binnenkort ook een aantal obstacle runs :)
Ritsuka