Zouden polsgewichten helpen voor grotere biceps?

als ik bvb 2kg pols gewichten zou nemen, hele dag om hou. evt naar werk ga waar ik steeds bewegen zou moeten. zou dat niet soort van training worden? nou weet ik dat 2kg niet heel zwaar is, maar dat een hele dag door?..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dergelijke gewichten zijn op de lange termijn niet gezond voor je.
Hiermee belast je verkeerd. In plaats van tillen met je handen komt er druk rechtstreeks op het polsgewricht, het kan dat je hier later last van kan krijgen.
Ik zou het niet doen. Doe dan liever elke dag 15-30 minuten een korte intensieve training als je thuis komt. Dat is zo klaar, en zo kun je elke keer een andere spiergroep gaan trainen.
Als je een smartphone hebt, kijk dan eens naar de Nike Training Club app.
Ritsuka
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lijkt me wel. Je bent de hele dag extra aan het tillen en je gebruikt daar je spieren voor. Wel ligt het natuurlijk een beetje aan de beweging die je maakt op het werk of je hiermee je biceps traint of andere spieren. Maar het zal zeker helpen.
Wel hebben je spieren ook rust nodig, dus doe dit niet elke dag. Ik denk dat het effectiever en gecontroleerder is om met meer gewicht een training speciaal op je biceps gericht te doen.