Mag je een bijeenkomst van ong. 20 mensen organiseren zonder dat vooraf te melden bij de organisatie van een evenement of dierentuin bv ?

Als je een middag/avond wil organiseren met een groep mensen incl.hapjes en drankjes bij bv de avondopening van een dierentuin of de parade ofzo moet je dat dan altijd melden bij de organisatie of kan dat onbeperkt vrijblijvend ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
Poet
10 jaar geleden
Als je gewoon op bestaande bankjes, veldjes zit waar anders ook mensen gaan zitten hoeft het niet per se. Anders wordt het als je ook dingen gaat neerzetten (tafels, karretjes met spullen, kisten, kratten). Ook anders wordt het als je veel geluiud gaat maken zingen oid dat langer duurt dan wat verjaardagliedjes. Maar waarom bel je niet toch niet gewoon even? Misschien kunnen ze je juist nog helpen, bijvoorbeeld met een tafeltje of je even toegang geven tot een keuken. Ze zien je groep in ieder geval graag komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ met een knipoog ;-)

Antwoorden (1)

In de dierentuin kan je perfect picknicken op de voor het publiek toegankelijke zitbankjes of grasperken.
Ik heb al mensen gezien die hun eigen dekentjes of plooistoeltjes bij hadden en er werd niets tegen ondernomen.
Indien je twijfelt of jullie plannen tegen het huishoudreglement van de dierentuin zouden ingaan dan neem je best eens contact op per telefoon of via hun webpagina.

Tijdens een parade kan je op een zelfde wijze in groep van de sfeer genieten.
De enige voorwaarden zijn volgens mij dat je particulieren hun oprit niet blokkeert (ook al zouden ze niet meer op of af mogen rijden vanwege de parade) en dat je niet op de openbare weg plaats neemt met jullie spulletjes.

Indien jullie als groep echter actie willen voeren voor één of ander doel of om een specifieke slogan met kernvisie te uiten dan zou ik daar zeker vooraf melding van maken.

Zolang jullie echter opgaan in de sfeer van de locatie of van het evenement dan gaat een groepje van 20 mensen niet enorm opvallen hoor.
Soms vormen 2 samengestelde gezinnen reeds zo'n groepje.
Ze sleuren vaak kinderwagens, speelgoedauto's met motor, koelboxen ed. mee en die dienen bij mijn weten ook geen aanvraag in hoor ;-)

Hoe dan ook...

Liefs en veel plezier ermee!