erge zere ogen van in het chloorwater zwemmen, wat kan ik het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
35.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zere ogen van het zwemmen in chloorwater komt niet door het chloor. Dit wordt veroorzaakt door een foutieve pH-waarde. (Ideaal = 7,2)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook last van heb meteen een duikbril gekocht!

Antwoorden (5)

ik denk even uitspoelen met water en verder gewoon niet erin wrijven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt het het beste uitspoelen met zacht stromend water, dit kun je doen door, bijvoorbeeld, een washandje om de douchekop te doen.

Vaak is het effect van het chloor ook uitgewerkt na een nacht slapen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met het weer van de laatste dagen kan er van alles in het zwemwater zitten. Het best is spoelen met een oogdouche, met gedesinfecteerd water. Heb je morgen nog last, dan naar de dokter, want een oogontsteking is snel opgelopen.
jc54
10 jaar geleden
Wat goed verzacht voor de ogen is: water koken en een theezakje kamille erin doen. Dan laten afkoelen tot lauw (wat je zelf prettig vind) en 2 wattenschijfjes vochtig maken.
Deze leg je als een compres op je ogen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Altijd een klein chloorbrilletje opzetten in zwemwater is ideaal om je ogen te beschermen. Zowel tegen teveel chloor als tegen bacterieen en rommel.

http://www.toysgarden.nl/zwembaden-45/duik-en-snorkel-artikelen/aqua-play-jr-chloorbril.html