Mag ik bij een recreatieplas een kampvuur maken?

Mag ik vanavond bij een recreatieplas (de Vlietlanden in Leidschendam/Voorschoten) een klein kampvuurtje maken? Ik heb in de APV van voorschoten gekeken, en hier staat het volgende:

Artikel 5:34 Verbod afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen of anderszins vuur te stoken

1. Het is verboden in de openlucht afvalstoffen te verbranden buiten inrichtingen in de zin van de Wet milieubeheer of anderszins vuur aan te leggen, te stoken of te hebben.

2. Het verbod geldt niet voorzover het betreft:
a. verlichting door middel van kaarsen, fakkels en dergelijke;
b. sfeervuren zoals terrashaarden en vuurkorven, indien geen afvalstoffen worden verbrand;
c. vuur voor koken, bakken en braden, voorzover dat geen gevaar, overlast of hinder voor de omgeving oplevert.

Mag het, of mag het niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Antwoorden (3)

Zo te zien heb je zelf het antwoord al behoorlijk gevonden.
Een kampvuurtje in de vorm van materialen op de grond zal wellicht vallen onder openbare afvalstof verbranding.
Ik denk dat je er verstandig aan doet om gewoon zo`n vuurkorf met een onderplaat te nemen, Zodat het allemaal wat gecontroleerd kan ook.
10 jaar geleden
Jij hebt een algemene APV gevonden maar dat wijkt af van recreatieterreinen. Meestal mag je daar geen vuur maken, zie ook hier: " Je mag GEEN open vuur maken (dit mag bijna in geen enkel recreatie gebied btw)" http://www.carpcrossing.com/de-nachtvispas-en-de-derde-hengel-vergunning/

Ik kan niet vinden hier of het wel of niet mag http://www.recreatiegebied-vlietland.nl maar ik weet haast wel zeker van niet. Wellicht mag je wel barbecuen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op Vlietland wordt denk ik niet zoveel gecontroleerd, want ik heb daar al heel vaak vuurtjes gezien 's avonds.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag is of het mag kruidenvrouwtje.... in mijn straat mag je maar 30 km per uur, er wordt nooit gecontroleerd maar het is dan niet de bedoeling dat ik dan maar ga rijden toch?
meestal mag het wel. ik zou alleen wel even vragen aan de baas van het recreatie gebied of dat het mag.