Wat is beter? Twee keer per week 1 1/2 uur sporten of 6 keer in de week een half uur?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

6 keer in de week een half uur lijkt mij beter, maar is wel afhankelijk van welke sport je doet, want eigenlijk moeten je spieren minimaal 48 uur rust hebben. Dus afhankelijk van je sport zou ik neigen naar 6 keer per week een half uur. Maar 3 keer een uur lijkt mij het allerbeste!

6 x een half uur. Beter helemaal niet sporten maar wandelen. Of yoga of tai chi. Men leze Midas Dekkers "Lichamelijke Oefening"

Hangt van het doel af. Is het om conditie op te bouwen zou ik gaan voor 6 keer in de week een half uur. Is het om af te vallen, moet je weten dat de vetverbranding pas goed op gang komt na 20-30 minuten. Dus dan heb je de meeste voordeel bij twee keer per week anderhalf uur. Toegevoegd na 10 minuten: Het is heel gezond om elke dag een half uur uit te trekken om te bewegen. En dat hoeft echt niet heel intensief te zijn. Gewoon een stevige wandeling of een half uur fietsen is al genoeg.

Of het het beste is weet ik niet, maar ik sport twee keer per week. Een keer een uur, de andere keer anderhalf uur. Daarnaast fiets ik elke dag in tien tot vijftien minuten naar het station, en 's avonds terug. Mijn conditie is helemaal top. Ik ben wel eens getest door een sportcentrum, en daar haalde ik de maximale score. Ik wilde nog wel verder gaan omdat ik nog niet aan mijn top zat, maar dat mocht niet van de sportarts, die vond datgene wat ik wekelijks doe onverantwoord. Tja. Ik weet wel dat als je intensief sport (zoals ik dus doe, die twee keer per week), herstel essentieel is. Als je je lichaam niet een herstelperiode gunt, raak je overtraind. Dat is in meerdere opzichten erg slecht, zowel voor je gezondheid als voor je conditie. Als je elke dag op een laag niveau sport, zal die herstelperiode niet zo noodzakelijk zijn. Ik vermoed dus dat ik het prima doe: twee keer per week heel intensief, en elke dag een beetje beweging. Zeker weten doe ik dat niet, ik heb geen professionele begeleiding.

bij intensieve sporten hebben je spieren ook meer rust nodig, 3 dagen is daarmee meer als genoeg. (zeker voor beginner). belangrijk is je spieren goed los te maken en op te warmen en weer af te koelen en dus niet meteen vol aan de bak. Dit moet je echt opbouwen en afbouwen per training/wedstrijd. Dan volstaat een uur tot anderhalf uur. Ligt ook aan de eigen conditie. Om nog beter af te bouwen raadzaam om per fiets naar de sportschool/vereniging te gaan ivm losmaken opwarmen / afkoelen van de spieren. minder intensieve sporten, bijv. wandelen of fietsen of golven etc. zal je dagelijks kunnen doen. Voor beide geld, weet wat jouw lichaam aan kan, en ga niet als een gek sporten zonder de gevolgen te overzien. Bouw sport schema rustig op, en hou in de gaten hoe lang jouw lichaam moet herstellen van de inspanningen.

ik hoor niemand over de erg belangrijke warming up/cooling down! Die duurt ong. 20 minuten, dus 2 keer per weer langer is beter voor je lichaam. Ook om je lichaam wat rust te geven

3 maal per dag een half uur met je hond lopen is perfect.

6 keer een half uur. Denk aan 30 min bewegen per dag is goed voor je.

Ik leer op mijn sportschool dat je best iedere dag kan sporten, maar dat je wel moet variëren in je bezigheden. Als je de ene dag cardio-oefeningen doet, doe je de andere dag kracht-oefeningen. De andere dag zou je kunnen zwemmen. Zo "went" je lichaam niet aan dezelfde oefeningen en blijft het effectief. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100