Is er een manier om dichte lagers schoon te maken/houden?

De lagers van mijn longboard kunnen ondertussen wel een schoonmaakbeurt gebruiken, maar ik kom er net pas achter dat de 'shields' (geen idee hoe die in het Nederlands genoemd worden) bij deze lagers niet verwijderd kunnen worden. Is er een manier om deze lagers alsnog goed schoon te maken en te smeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Het beste antwoord

U kan die een nachtje in een badje met wasbenzine leggen, regelmatig eens draaien en laten uitlekken zodat alle vuil eruit gaat.
Nadien moet u smeervat vloeibaar maken door op te warmen en laten in liggen, ook hier weer regelmatig eens ronddraaien.
Wel OPLETTEN want dat vet kan behoorlijk branden.