kan ik mijn sportschool abonnement beëindigen?

kan ik mijn sportschool abonnement annuleren bij de juridische loket? ik heb zelf problemen met de bazen van het sportschool zelf, ze geven me geen respect kort geleden brak het kabel van een apparaat, zie

http://www.goeievraag.nl/vraag/sport-spel-recreatie/sporten/overig/kapot-gegaan-fitness-betalen.413409

ze vroegen niet hoe het met me ging in het ernstige geval kon ik me benen breken (niks opgelopen) ze gingen gelijk naar, ik stuur het rekening wel. ik wil graag stoppen door geen respect/ onbetrouwbare apparatuur ´ ik ben trouwens nog niet bij ze geweest over het praten van het incident van zaterdag, wil ik maandag doen met een vriend die alles heeft gezien/ gehoord over respect ect.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor het opzeggen van zo'n soort abonnement gelden deze regels: Tijdens het eerste abonnement (bijv. een jaarabonnement) kun je niet tussentijds opzeggen zonder dat het geld kost. Als je dat wel kan, is het een service van de sportschool. Als dat eerste jaar voorbij is, kun je op elk gewenst moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Hiervoor mag geen geld gevraagd worden. Houd er rekening mee dat je de opzegging moet kunnen bewijzen, bijvoorbeeld door 'm schriftelijk te bevestigen. Toegevoegd na 7 minuten: Als je dus op 4 maart opzegt, moet het contract ontbonden worden op 5 april en dan houdt ook de betaalverplichting op. Voorbeeld van een opzegbrief: " Afzender Bertus Breedeman Hefferstraat 5 1234 AA HEFFER b.breedeman@ziggo.nl Aan Fitness-instituut Val af Steroïdenlaan 1 1234 AA HEFFER Betreft: Opzegging abonnement (klantnr. e.d.) Heffer, 4 maart 2013 Geachte heer, mevrouw, Hierbij maak ik u kenbaar mijn fitness-abonnement te willen opzeggen met ingang van 4 maart waarbij ik een opzegtermijn van 1 maand in acht neem. (Indien van toepassing: 'onder gelijktijdige intrekking van mijn machtiging voor automatische incasso.) Ik zou graag binnen twee weken na dagtekening van deze brief een bevestiging van mijn opzegging ontvangen per per mail (b.breedeman@ziggo.n) Met vriendelijk groet, B. Breedeman volgt handtekening"

Ja ,je kan bij het juridisch loket geholpen worden maar die zullen je ook de volgende tips geven. Stuur een aangetekende brief met daarin je opzegging naar de sportschool. Ga in gesprek met de sportschool. Dat een kabel breekt dat hoef jij niet te vergoeden. Alleen als je met een mes of iets vandalisme uitoefent op hun spullen maar dat is niet gebeurd. Ze zijn daar gewoon voor verzekerd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100