iets kapot gegaan in de fitness moet ik het betalen?

vandaag rond 11uur, trainde ik mijn benen, en opeens brak het kabel, moet ik dan het betalen?? ik kon er niks aan doen deed gewoon het oefeningen. ik zag ook dat het kabel beetje roestig was.. vrouw zei ik stuur het rekening wel..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Welk apparaat was het?
En beetje raar als jij zou moeten betalen voor apparatuur die zij niet goed onderhouden
ronron1212
11 jaar geleden
Als de apparatuur kapot gaat bij normaal gebruik dan hoe je niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke bedankt voor jullie reacties, ik denk zelf dat ze niet verzekert zijn, ik heb wel een jaar contract, ik wou serieus met ze praten hun zeiden als je nu niet weg gaat mag je hier niet meer binnekomen, toen ging ik weg, maar als ik er nog stond stopte het contract dan ? en als ze me niet willen, geld het contract nog steeds? ps, het is een slechte/kleine sportschool ik zoek anders wel een andere en het is trouwens ook heel erg duur, vergeleken basic fit 34,50 per maand,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je toch een rekening ontvangen, dan stuur je deze door naar je WA-verzekering met jouw verhaal erbij. De verzekering beslist dan of ze betalen en als ze dit niet doen zullen ze er een goede onderbouwing voor geven.
Je kunt nu ook voor advies naar een juridisch loket of rechtswinkel voor als ze een faktuur sturen. De beeindiging van jouw contract kun je ook bespreken bij het juridisch loket (ik zou zelf het contract willen beeindigen vanwege het gebrek aan respect voor jou). www.juridischloket.nl of rechtswinkel.nl

Het beste antwoord

Nee, dat is een risico voor het bedrijf.

Alleen als je iets moedwillig iets van het bedrijf hebt vernield, moet je het betalen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor computoon. Het verslijten van hun apparaten valt gewoon onder bedrijfskosten.

Andere antwoorden (3)

Nou, neen daar dienen ze voor verzekerd te zijn. Ik zou eerder een schadeclaim indienen bij de fitnessclub dat je geblesseerd bent geraakt door ondeugdelijk materiaal en dreigen met de Inspectie voor Volksgezondheid.

Dan piept de fitnessclub wel even anders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
verzekert voor slecht onderhoud?
Computoon
11 jaar geleden
Of ze ervoor verzekerd zijn, is niet relevant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik deed het op 120 kg, , maar het apparaat zelf kan 150 kg houden waarom staat er dan 150kg, vrouw zegd jij kan 120kg niet aan jonge jij moest het op 80kg doen maar ik kan 120kg makkelijk 40keer, ze zei ook dat het voor andere mensen zijn die sterker zijn dan mij ( ik vind het onzin wat ze allemaal zegd) reageer aub terug. en ik ben zelf niet gewond geraakt, en ben 16jaar en 85kg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het sowieso NIET betalen!
ronron1212
11 jaar geleden
Dat is wat anders dan dat ze er voor verzekert zijn freek.
Ritsuka
11 jaar geleden
120 kg moet zo'n apparaat makkelijk aankunnen, ik denk dater sprake is van achterstallig onderhoud daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft het zeker niet te betalen als je het apparaat gebruikt waar het voor bedoeld is!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fitnessscholen hebben onderhoudscontracten met bedrijven die de apparaten nakijken. Daar zouden ze de rekening naar toe moeten sturen. Hier is duidelijk sprake van metaal moeheid. En dit had een gevaarlijke situatie voor jou als klant kunnen opleveren.
Als ze moeilijk gaan doen, zou ik op het drukste moment liefst midden in de sportschool, je abo opzeggen ivm ondeugdelijk materiaal.
Het is een smerig truukje maar alle sportscholen hebben moeite om het hoofd bovenwater te houden. En hierdoor zet je ze klem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt bedankt voor jullie reacties, ps. Ik heb ook nog een getuige als ze moeilijk gaan doen. Maar hoe belangerijk is het getuige? En maandag ga ik met me moeder erheen kijken hoe ze me dan behandelen. Mij doel is om van die sportschool af te gaan wegens slechte behandeling/ slechte onderhoud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was trouwens een apparaat voor je beenspieren(duinen) ik heb trouwens ook foto's gemaakt.
Licht aan de sportschool zelf!
Je hebt sportscholen die er geen probleem van gaan maken,
Maar je hebt dan ook weer mensen die gaan je geld vragen.
Maar een Sportschool is meestal verzekerd voor de SportMaterialen.
En je zal dus niet altijd voor te betalen.
Daar zorgt de verzekering dan voor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen een simpel gevalletje wa verzekering? Eigenlijk niet eens, zoals eerder gezegd horen zij verzekerd te zijn. Mocht het toch niet goed lopen, verhaal het op je wa.