Hoe span je je borstspier aan?

Het lijkt me grappig om mijn borstspier aan te kunnen spannen, dat je zeg maar je borstspier ziet bewegen. Maar hoe doe ik dat en heb ik een bepaald aantal borstspieren nodig om dat te kunnen? Ik train al een lange tijd dus het is wel een beetje zichtbaar.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik probeer hier mee te zeggen dat ik graag mijn borstspier wil aanspannen zonder dat ik daarvoor iets met mijn armen doe, maar dat ik het uit gewone positie kan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
9.8K

Het beste antwoord

Simpel: ga rechtop zitten (of staan), strek je armen recht vooruit, leg de handpalmen tegen elkaar. Als je nu je handen harder tegen elkaar drukt, gebruik je je borstspieren. Je kunt op die manier je borstspieren ook trainen. En als je dit wat oefent, leer je om deze spieren zelfstandig aan te spannen. Op die manier kun je je 'borsten' laten bewegen.