Ik heb binnenkort een medische kuring. Ik heb scoliose en astma kan ik wel door de keuring komen. Heb ik kans om er door te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan waarvoor je medisch gekeurd wordt; dit kan van rijbewijs naar Defensie tot een keuring voor de aankoop van een huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
voor een vliegopleiding geef ik je weinig kans... voor andere beroepen waar je met beide benen op de grond blijft is er best een kans dat je er doorheen komt als je niet te veel last hebt van je aandoeningen

Het beste antwoord

De kans dat je erdoor komt is aanwezig, maar niet zeker.

De inhoud van de sportmedische keuring
De sportmedische keuring bestaat uit de volgende onderdelen:
De sportarts bespreekt het ingevulde anamneseformulier en de aanvullende vragenlijst
Orthopedisch onderzoek (onderzoek van het bewegingsapparaat: spieren en gewrichten);
Biometrie: lengte, gewicht en bepaling van het vetpercentage;
Ogentest;
Longfunctieonderzoek;
Urineonderzoek;
Rust ECG (hartfilmpje in rust).

Uitslag
Je krijgt meteen na het onderzoek de uitslag mee. Eén blad voor jou met daarop de uitslag inclusief onderbouwing. En een tweede blad als bewijs dat je bent gekeurd, met daarop of je wel of niet een verhoogd risico hebt op klachten bij intensieve sportbeoefening.

Veel zorgverzekeringen vergoeden medische keuringen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke. Bedankt voor de informatie!

Andere antwoorden (1)

Licht eraan waar de keuring voor bedoeld is. waarschijnlijk voor voor militair niet maar voor schoonmaakster wel.