Waarom zijn head mounted displays / VR headsets nooit zo populair geworden als hoofdtelefoons (zie ook toelichting)?

Voor wat betreft de prijs kan ik me voorstellen dat je niet gauw geneigd zult zijn een dergelijk apparaat te kopen, echter als je puur kijkt naar het feit dat goede hoofdtelefoons een zeer goed geluid kunnen produceren is het eigenlijk gek dat het equivalent voor beeld (dus kleine schermpjes vlak voor je ogen, of projectie op je ogen of zo) nog niet echt populair is. Er zijn zelfs 'brillen' die de weergavefunctie combineren met head tracking, zodat je ook kunt 'bewegen' in een spel, ook zijn er augmented reality displays, waar je dus doorheen kijkt, maar die bovenop datgene wat je ziet nog extra informatie projecteren.

Is hier (afgezien van de kosten) een goede verklaring voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (1)

heb je die dingen wel eens gezien? ze zijn (nog) zo enorm onhandig in gebruik dat dit nooit is aangeslagen bij de consument. Laat ik dan nog zwijgen over de grootte van die dingen. Het is denk ik te vergeijlken met een 3d bril. Mensen zetten die dingen ook alleen op in volledige duisternis ;) of thuis met de gordijnen dicht!

Als het auto was dan zou deze zooooo ver van REALLY seriously uncool zijn op het 'cool board' van TopGear
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik merk dat zelfs goede informatie op internet moeilijk te vinden is als ik ernaar zoek, maar ik heb in het verleden wel hele leuke (en redelijk compacte) versies gezien. Toch zou het goed kunnen wat je zegt. In ieder geval +1 voor het antwoord.