Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft het zin om te sporten voor de calorieen?

Ik train voornamelijk om wat sterkere buikspieren te krijgen. Maar als ik op de machines kijk zie ik vaak staan dat ik maar iets van 70
calorieen per oefening verbrand. Stel dat ik wil afvallen, heeft het dan wel zin om een uurtje per dag in de sportschool te staan? Want ik las ergens dat je per dag max 2500 calorieen als vrouw per dag eet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
683
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoorde vandaag toevallig op de radio dat het meer zin heeft om een half uur te sporten, dan een uur. Dit met als reden dat:
1: je jezelf minder vol eet na het sporten
2: je de rest van de dag actiever bent, en dus ook meer calorieën verbrand.
:) Ik hoop dat de reactie iets toevoegt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Puur voor afvallen is het handig als je meer calorieen verbrand dan dat je eet. Door te sporten verbrand je extra calorieen en zal je dus langzaam aan afvallen.

De normale energiebehoefte voor een vrouw is tussen de 2000 en 2500 calorieen. Zaak is dus om of meer calorieen te verbruiken of minder in te nemen dan de 2000 calorieen die je verbrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je gaat sporten om af te vallen, komt spieropbouw in plaats van de verbrande vet. Dus je gaat niet direct afvallen.... Daarna ga je afvallen. Sporten is goed om alle spieren te gebruiken, te ont-stressen etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding