waarom is een hockeystok aan de ene zijde vlak en de andere bol?

Het gaat hierbij om het slaggedeelte

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze aan beide kanten bol zouden zijn, zou het lastig meppen zijn.

Het beste antwoord

De stick kan zo maar van een kant gespeeld worden, dit omdat ook alleen van rechts naar links geslagen mag worden. Dit hangt weer samen met de regel dat een speler in bezit van de bal alleen van de rechter kant mag worden aangevallen. Dit is om ongevallen te voorkomen; er kan zo nooit aangevallen worden aan de zijde waar de stick bij een slag naar toe zwiept.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De hockeystick is daardoor alleen rechtshandig te gebruiken. Want de bolle kant zit rechts van de stick en de platte kant links. Linkshandige sticks, waarbij dit dus andersom is, zijn niet toegestaan. Deze stick wordt vastgehouden met de linkerhand bovenaan en de rechterhand ongeveer halverwege. Je rechterhand gebruik je om kracht te zetten bij het slaan en pushen en je linkerhand om de stick te draaien en te sturen.

Toegevoegd na 2 uur:
Tijdens een wedstrijd mag alleen de platte kant gebruikt worden. De bolle (ronde) kant mag de bal niet raken.
Amadea
11 jaar geleden
Er is een bolle zijde om de stick steviger te maken, het maakt het hout (of kunststof natuurlijk nu) dikker dus steviger. IJshockeysticks zijn wel helemaal plat maar die hoeven niet zo stevig te zijn om een klap tegen een puck op het ijs te geven.

Met de bolle zijde mag niet geslagen worden (wel met de zijkanten en natuurlijk de platte voorzijde van de stick).