Waarom zijn combinaties van vechtsporten zoals Kickboksen of MMA in de Olympische spelen?

Het is ontzettend mooi om te zien hoe professionele vechters het tegen elkaar op nemen met verschillende disciplines. Daarnaast is het ook echt een topsport, ze trainen dag in dag uit keihard.

Bij de sporten die je in de olympische spelen ziet zoals Taekwondo, boksen, Karate, worstelen etc. is het vaak best frusterend om te zien omdat het gesprek steeds word stop gezet. Bij bijvoorbeeld MMA en Kickboksen zijn de regels vrijer waardoor het langer doorgaat. Ook zie je bij bijvoorbeeld Judo vaak dezelfde technieken wat je bijvoorbeeld in Braziliaans Jiu Jitsu minder ziet.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel natuurlijk: Waarom zijn combinaties van vechtsporten zoals Kickboksen en MMA niet in de Olympische spelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Kickboksen en mma staat (nog) niet in een goed daglicht. Het wordt door vele nog gezien als een 'barbaars sport' dat veel criminelen aantrekt bij zulk soort evenementen. Vandaar dat ze het sowieso vertikken er een olympisch sport van te maken.
In nederland begint de overheid al moeilijk te doen over een kickboks gala, masr dat geldt ook voor americA, niet in elke staat mag er een mma gala georganiseerd worden.