Wat is de top 10 van best betaalde sporten?

Er zijn verschillende sporten waar veel geld in te verdienen is. Denk aan boksen, voetbal, golf, tennis, paardrijden (dressuur), paardrijden (springen), honkbal, tennis, rugby, formule 1 en basketbal bijvoorbeeld.

Wanneer je de beste van de wereld bent, wat is dan de top 10 van best betaalde sporten.

Toegevoegd na 1 dag:
De best betaalde sporten en niet de best betaalde sporters.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
23.9K

Antwoorden (3)

10.Dale Earnhardt – $34 miljoen
De populairste NASCAR coureur, ondanks dat hij minder goed presteert dan concurrenten verdient hij dankzij reclamedeals wel tweemaal zo veel.

9.Valentino Rossi – $35 miljoen
Al jarenlang de nummer 1 op de motor.

8.Manny Pacquiao – $40 miljoen
Een van de beste boxers van dit moment, mede dankzij overwinningen op Oscar De La Hoya en Ricky Hatton verdient hij dit grote bedrag.

7.Phil Mickelson – $40 miljoen
Succesvol golfer van beroep, misschien volgend jaar wel de best verdienende golfer nu de inkomsten van Tiger Woods gaan droppen.

6.LeBron James – $40 miljoen
Topper in de NBA.

5.David Beckham – $42 miljoen
voetballen is slechts een bij inkomen voor Beckham, het grote geld haalt hij binnen door deals met Armani en Adidas.

4.Kimi Raikkonen – $45 miljoen
De resultaten van de Ferrari coureur zijn niet geweldig, maar toch is hij de best verdienende Formule 1 coureur.

3.Michael Jordan – $45 miljoen
Ondanks dat Jordan al een tijdje is gestopt met sporten verdient hij dankzij voornamelijk Nike nog steeds een slordige $45 miljoen per jaar.

2.Kobe Bryant – $45 miljoen
De nummer 1 speler van de NBA.

1.Tiger Woods – $110 miljoen
Ondanks alle affaires, schandalen, een knie blessure dit jaar toch nog de nummer 1. Volgend jaar zal hij waarschijnlijk een stuk minder verdienen nu alle sponsors Tiger droppen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In beeld: Top 10 best betaalde sporters ter wereld.

De top 10 van best betaalde sporters behoort nog steeds toe aan de mannen.

Golfer Tiger Woods is niet langer de best betaalde sporter ter wereld. In de gepubliceerde rangschikking van het Amerikaanse magazine Forbes moet hij de plaatsen één en twee aan boksers laten. Zijn landgenoot Floyd Mayweather spant de kroon met 67,4 miljoen euro aan inkomsten, gevolgd door de Filipijnse sensatie Manny Pacquaio (49,1 miljoen euro).

Woods viel dit jaar met 47,8 miljoen euro terug naar de derde plaats, terwijl hij vorig jaar nog goed was voor 59,8 miljoen euro. De 36-jarige Amerikaan was sinds 2001 de best betaalde sporter ter wereld, maar sinds zijn buitenechtelijke uitspattingen aan het licht kwamen verloor hij heel wat inkomsten.

Basketvedette LeBron James staat op de vierde plaats met 42 miljoen euro, de Zwitser Roger Federer sluit de top vijf af met 41,8 miljoen euro en is zo de hoogst gerangschikte Europeaan.

LA Galaxy-ster David Beckham is met een totaal van 36,5 miljoen euro nog steeds de best betaalde voetballer ter wereld. Cristiano Ronaldo volgt met 33,7 miljoen euro na 'Becks' op de negende plaats. Ronaldo is wel de best betaalde atleet ter wereld als er alleen maar gekeken wordt naar het salaris dat Real Madrid jaarlijks op zijn bankrekening overschrijft (15,9 miljoen euro) en er geen rekening wordt gehouden met reclame-inkomsten.

In de top honderd komen maar twee vrouwen voor. De Russische tennisster Maria Sharapova volgt op de 26e.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier staan ze met foto's

http://sportmagazine.knack.be/sport/beeldreportages/in-beeld-top-10-best-betaalde-sporters-ter-wereld/album-4000119056125.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraag dat maar aan die luie donders van het nederlands elftal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet precies het juiste antwoord, maar je zit wel in de richting. Toch een +1