Ik heb een zeilbootje te koop en wil deze een dag ergens langs de weg neerzetten met mijn telefoonnr erop. Mag dit of moet ik ergens toestemmng voor?

Aanvragen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

ik neem aan dat je de zeilboot op een trailer langs de weg wil plaatsen? dan moet je allereerst de plaatselijk geldende parkeerregels in acht nemen.

verder kan in de algemeen plaatselijke verordening ( apv)vermeld staan, dat op sommige plaatsen het te koop aan bieden van spullen langs de weg niet toegestaan is. sla de apv van je gemeente er dus eerst even op na.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Je zou er de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) kunnen slaan. Daarin kan een bepaling staan als deze:

"Artikel 4.7.1 Opslag voertuigen, vaartuigen, mest, afvalstoffen enz.
1. Het college kan, in de openlucht, buiten de weg gelegen plaatsen aanwijzen waar het in het belang van het uiterlijk aanzien van de gemeente, ter voorkoming of opheffing
van overlast dan wel voorkoming van schade aan de openbare gezondheid, verboden is een of meer van de volgende daarbij nader aangeduide, voorwerpen of stoffen op te slaan, te plaatsen of aanwezig te hebben, anders dan met inachtneming van de door hem gestelde regels:
(...)
c. caravans, kampeerwagens, boten, tenten en andere dergelijke, gewoonlijk voor recreatieve doeleinden gebezigde voorwerpen, indien het plaatsen of aanwezig hebben daarvan geschiedt voor verkoop of verhuur of anderszins voor een commercieel doel;
2. In het eerste lid wordt onder weg verstaan, hetgeen daaronder verstaan wordt in artikel
1 van de Wegenverkeerswet 1994.
(...)"

Dan zou het antwoord kunnen zijn:
* als situatie 1 van toepassing is mag het bootje niet langs de weg worden neergezet tenzij met goedkeuring van de gemeente;
* op andere plaatsen mag het wel.

Toegevoegd na 2 uur:
"Je zou er de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) kunnen slaan." =

"Je zou er de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) op na kunnen slaan." =