Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt er getest bij een medische keuring voor zweefvliegers?

Ik heb deze keuring morgen en ik ben er heel erg nerveus voor. En hoe kan ik me hierop voorbereiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
828

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voorafgaande aan de keuring moet je een "AANVRAAGFORMULIER MEDISCHE VERKLARING ZWEEFVLIEGEN" invullen, dan heb je een idee wat allemaal in de beoordeling wordt betrokken. (Kan worden betrokken.)

Dit formulier is op internet te vinden op:
http://www.sportzorg.nl/onderzoek-en-keuring/verplichte-sportkeuringen/zweefvliegen-knvvl.html

In het kort:
Voor het behalen en behouden van een zweefvliegbewijs KNVVL is een zweefvliegkeuring nodig. Deze keuring is ook geldig voor snorvliegen en ballonvaren.
1.Neem contact op met de een Sportmedische Instelling bij u in de buurt.
2.Maak bij de betreffende Sportmedische Instelling een afspraak voor een zweefvliegkeuring.
3.Voorafgaande aan de zweefvliegkeuring dient u het formulier ‘Aanvraagformulier medische verklaring zweefvliegen’ naar waarheid in te vullen en mee te nemen naar de keuringsarts.
4.Na afloop van de keuring geeft de keuringsarts u in geval van goedkeuring direct de medische verklaring mee, dat tevens geldig is verklaard door de KNVVL.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan op alles nee antwoorden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben trouwens helemaal goedgekeurd!(:

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding