Waarom gaan in de Efteling de poorten naar het park zelf later open dan de poortjes waar de toegangskaartjes gecontroleerd worden?

Als je vroeg in de Efteling bent en je je kaartjes hebt laten controleren etc., moet je altijd nog wachten voordat je dan eindelijk echt het park in kan, want die poorten zijn nog heel lang dicht. Waarom?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.6K

Antwoorden (2)

Je moet het andersom zien: het park gaat op een bepaald tijdstip open. Als extra service heeft de Efteling geregeld dat je voor die tijd al door de toegangspoortjes kan, om je kaartje te laten controleren. Dat houdt vervolgens in, dat zodra het park echt open gaat jij direct naar binnen kan.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Dit doen ze omdat het anders veel te druk word bij de kassa op het moment dat het park geheel geopend word. Als ze zouden beginnen met de kaartverkoop op het moment van opening van het gehele park, kan het zijn dat er mensen pas een half uur later naar binnen mogen, en dat zou dan weer niet eerlijk zijn mbt de kosten van het toegangskaartje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En DIT lijkt me het juiste antwoord.