Wat is een goede vishengel?

Ik verlies altijd met de viswedstrijd nu vraag ik me af wat een goede vishengel is om ook eens een keertje iets te vangen.

Het moet wel beneden de 100 euro zijn kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

Met iedere goede of slechte vishengel kan je vissen vangen.
Mogelijk is je hengel te kort, dan moet je een langere hebben.
Maar het is vooral het vinden van de juiste plek, de juiste diepte, een goede dobber, de juiste hoeveelheid loodjes, niet te dik snoer, neem gevlochten snoer, dat is ragfijn en zeer soepel en sterk.
Niet te groot of te klein haakje en van de juiste soort en dan het aas en de mannier hoe het er aan te doen en als laatste moet je vaak actief vissen, dus niet zo maar ingooien en gaan zitten wachten en wachten en wachten.
Er zijn voor jouw doel ( zoet binnenwater) prima telescoophengels, voor ver beneden de 100 euro.
Goede vangst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vishengel is niet bepalend. Je zal eerst moeten kunnen vissen om vis te vangen.
Wat belangrijk is dat je het goeie aas gebruikt, dat je goed likvoer gebruikt maar vooral ook dat je op de juiste diepte vist.
Eerst leren vissen en dan pas investeren in een betere hengel.

Ik heb 2 links voor je gevonden waar je veel informatie kunt vinden.

Succes met de mooie hobby vissen.