Wanneer heeft skeeleren effect?

Ik wil graag ter afwisseling met hardlopen gaan skeeleren. Maar na hoeveel km heeft skeeleren effect ivm afvallen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2K

Antwoorden (2)

Skeeleren kost minder energie dan hardlopen. Je doet er dus langer over om evenveel vet te verbranden. Op bijgaande bron heb ik berekend voor een persoon van 75 kg, die een half uur kan hardlopen bij 10,7 km/u, (ongeveer 5 km) dat dit 436 kcal aan energie kost.
Gaat deze persoon een half uur skeeleren, dan kost hem dat 277 kcal. Dat is te weinig, in vergelijking met het hardlopen. Bij 45 minuten skeeleren verbruik je 416 kcal. Dat is dus ongeveer evenveel.
Ofwel: je moet 1,5 keer langer skeeleren dan hardlopen, om evenveel te verbranden, en dus af te vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na hoeveel kilometer skeeleren effect heeft valt moeilijk te zeggen. Wel dat je er zwaarder van wordt als je tussen je huis en de cafetaria skeelert. Dan hou je niet alleen je gewicht prima op peil maar door de extra spiermassa die je genereert word je zelfs wat zwaarder. Ik wil daarmee zeggen dat lichaamsbeweging heel goed is als je wilt afvallen maar dat je eetgewoontes veel meer gewicht in de schaal leggen als je je gewicht wilt beïnvloeden. Daar moet je dus eerst naar kijken.