wie heeft ervaring met sporten en het hebben van artritis?

Ik heb inmiddels bij een sportschool informatie ingewonnen. Ik wilde ook graag gaan skeeleren, maar weet niet of ik mijn botten en spieren daarmee teveel ga belasten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
11 jaar geleden
er zijn ook sportscholen die fysiotherapie en revalidatie doen. Informeer daar eens bij, die mensen zijn speciaal opgeleid om je te adviseren over dergelijke onderwerpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks!

Het beste antwoord

Heb zelf ook artritis, ik beweeg/sport op basis van hoe ik me voel. Heeft lang geduurd voordat ik daar een balans in had gevonden. Ik skeeler nu ook maar met veel rustmomenten. Bewegen is goed maar je moet goed naar je lichaam leren luisteren. Beter een paar keer per dag een beetje, dan in 1x teveel. Ook de vermoeidheid in de gaten houden, als ik teveel doe, krijg ik echt last van "reumamoeheid", die ik anders ervaar als gewone vermoeheid. Van de reumavermoeheid herstel ik langzamer.
Veel apparaten in de sportschool zijn ivm mijn belast van nek,schouders, armen niet geschikt.
Zwemmen en wandelen (hoog tempo) zijn in het algemeen het meest geschikt.
11 jaar geleden
jodyenboyke
11 jaar geleden
Kijk ook eens op de volgende site:www.sportiefbewegen.nl
adviezen voor mensen met een chronische aandoening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt jodyenboyke, ik ga je antwoord als beste betitelen, komt wat gek over, omdat ik niet meer keus heb. IK meen het wel, Heb er wat aangehad. Heb inmiddels mijn eerste les spin-fit gehad en het beviel goed. Het was idd een kwestie van luisteren naar mijn lichaam, daarnaast werd ik goed begeleidt door de diegene wat les gaf.
De skeelers moet ik momenteel even laten staan. Met warm weer heb ik meer last van mijn gewrichten, wacht ik even dat dat wat rustiger aanvoelt.