Wat is je spieren droog trainen, en hoe moet dat?

Je leest wel eens op fitness forums dat ze het hebben over het droogtrainen van je spieren. Maar wat houdt dit in, en hoe moet je het zo krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Droog trainen wil zeggen dat je traint om de spieren beter tot uiting te laten komen door voornamelijk lichaamsvet te verbranden. Het primaire doel hierbij is dus het verbeteren van de spierdefinitie en niet zozeer het massaler / groter maken van de spieren. Droog trainen betekent dat met relatief lichte gewichten relatief veel reps / herhalingen worden gemaakt. Tevens dienen de oefeningen in een hoog tempo uitgevoerd te worden zonder tussendoor veel rust te nemen. Op deze manier wordt lichaamsvet optimaal verbrand. Wel moet altijd goed gelet worden op de voorgeschreven houding bij een oefening. Dit ter voorkoming van blessures. Een goede ondersteuning bij het droog-trainen met gewichten kan zijn: Hardlopen/joggen, fietsen, zwemmen of andere cardio-bewegingsvormen. Uiteraard is het ook mogelijk een combinatie van deze bewegingsvormen toe te passen. De instructeurs op de sportschool kunnen je helpen bij het samenstellen van een programma dat het beste bij je past en jou kan helpen jouw persoonlijke doelen te bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (2)

Droogtrainen wil zeggen dat je je vetpercentage omlaag brengt, zodat je spieren beter zichtbaar worden. Als je graag een wasbordje wil bijvoorbeeld.
Ritsuka
11 jaar geleden
Het is alles wat hier boven staat, alleen is dit niet genoeg. Het heeft ook te maken met je voeding. Je moet bij droog trainen gezond eten en tijdens de training niet teveel, maar wel genoeg water drinken.