Hoe train ik de zijkant van mijn onderrug?

Ik ben al zo lang op zoek naar een manier om de zijkant van mijn onderrug te trainen. dus net boven je heupen/bil.
ik weet ook niet zeker of daar een specifiek naam voor is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Het beste antwoord

Advies van de neuroloog,plat op bed,knieen op trekken en dan langzaam naar links en rechts bewegen.houd dit 20 x vol.En dan benen weer strekken en langzaam je ene en dan je andere been gestrekt om hoog doen.Is ook een hele goede oefening voor rugpijn.
Suc6
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

wat hier echt heel god voor werkt is de Abdoer. (zie link). maar je kunt het ook doen door een stok op je schouders te leggen en vast te houden aan de uiteinden. zittend iets naar achteren leunen (met rechte rug) en dan vanuit je middel je ellebogen naar je heupen bewegen, om en om. je moet het dan in de spieren aan de zijkant van je rug voelen.