Waarom heet een sportschool een sportschool?

De definitie van sport is volgens mij dat je competitief bezig bent en dat er dus een winnaar en verliezer is, op een sportschool ben je juist bezig aan jezelf te werken , conditie of krachttraining. dus niet echt sport.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Het beste antwoord

Op een sportschool lopen instructeurs rond die je les kunnen geven. Een instructeur legt je uit hoe de apparaten werken, kijkt hoe je conditie is en wat je wil bereiken op de sportschool. Aan de hand hiervan stelt hij of zij een trainingsschema voor je op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan is je definitie verkeerd. Sport hoeft niet competitief te zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien kan je op een sport school wel weer trainen/scholen voor een wel competitieve sport.
12 jaar geleden
omdat daar sport beoefend wordt.
mijn defininie van sport is: door inspanning werken aan je lichaam, door training je soepelheid of kracht vergroten.
dat kan zowel in teamverband als individueel.

alleen puzzelsport is wat dubieus ;)
12 jaar geleden
Frimu2
12 jaar geleden
Ja en transport......ook dubieus.
Rieneke1
12 jaar geleden
idd ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
transpiratie is wel goed! ;-
Sport hoeft niet competitief te zijn, want dat zijn alleen de wedstrijden.

Maar om de vraag te beantwoorden, een sportschool is er voor het opdoen van ervaring in het sporten en om jezelf te trainen. Vanwege dat je vooruitgang boekt op een bepaalde sport, dus min of meer leert, heet het een sportschool. Desondanks geef ik eerlijk toe dat ik deze vraag niet zeer goed kan beantwoorden, want ik sta er zelf niet heel erg bij stil.