Kan je beter op een willekeurige zaterdag/zondag naar de dierentuin gaan of op een doordeweekse dag in de meivakantie?

Ik vraag me af welke optie het beste is als je de ergste drukte wilt ontlopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
6.2K

Antwoorden (8)

Een weekend is minder druk dan een vakantiedag, tenzij deze vakantiedag regenachtig is.

Daarnaast is het `s winters minder druk dan midden in de zomer.

Als je echt zeker wilt zijn van een rustige dag dan moet je doordeweeks gaan buiten een vakantie om. Maar dat was je vraag niet ;)

Toegevoegd na 15 uur:
Ik wil nog even toevoegen:
Ik heb ruim 2 jaar gewerkt in de dierentuin Emmen. Hier waren de weekenden vaak erg druk. Je ziet dat het nu het meer naar de zomer toe gaat dat het weer drukker wordt.

De minst drukke dag was altijd de maandag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niels, dan heb je weer kans op irritante schoolreisjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Torrie, vraag even na of er nog een studiedag (een dag dat de kinderen vrij zijn en de leerkrachten een studiedag hebben) aan komt. Pas verder op dat als dit kind nog geen zomervakantie heeft een ander deel van het land dat wel kan hebben of je dus met de drukke schoolreisjestijd zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de beargumenteerde min!...oh wacht..geen toelichting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach ik heb er ook één gekregen hoor... soms denk ik wel eens dat andere antwoorders minnen geven zodat zij meer kans hebben op de 10 punten ;-)
Het zal meer aan het weer liggen. Als het snikheet is gaan er minder mensen naar de dierentuin en als het flink regent ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik denk dat ik zou gokken op een gewone zaterdag omdat veel mensen op zaterdag sport hebben en boodschappen moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
klopt, zaterdag is rustiger dan zondag, +
Volgens mij maakt dit niets uit. In Nederlandse dierentuinen heerst in de mei vakantie NEGEN DAGEN TOPDRUKTE. Niet vergeten dat extra veel mensen deze periode vrijnemen omdat de zomervakantie voor velen onbetaald is geworden. En op zulke dagen ga je er met de kinderen op uit. Een dierentuin of pretpark is immers de simpelste oplossing voor een dagje uit. Daarnaast zijn er ouders, die niet vrij kunnen nemen. Deze kinderen gaan met hun grootouders naar de dierentuin. Bovendien mogen senioren aanzienlijk goedkoper naar binnen. Vlak over de grens bevinden zich in het Roergebied ook prachtige dierentuinen. Waarbij de Tiergarten van Dusseldorf vijf sterren verdient !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een andere optie is tijdens een studiedag van de kinderen. (als je kinderen hebt tenminste). Dat zijn dagen die vergeleken met schoolvakanties en weekenden een stuk rustiger zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo vroeg mogelijk op een zaterdagochtend is het nog niet zo druk door het jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zaterdag- en zondagmorgen zijn meestal niet zo druk is mijn ervaring en ook op maandag is het meestal ook niet zo druk. Het hangt ook van de dierentuin af. In sommige dierentuinen worden bijv. tekencursussen of rondleidingen gegeven. Op zo'n dag zal het misschien wat drukker zijn dan anders. Je kunt ook het beste buiten de schoolvakanties om gaan als dat mogelijk is. En ga zo vroeg mogelijk dan is het meestal het minst druk. Kijk ook of er ergens kortingsacties zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weekenden zijn altijd drukker net als vakanties.

weekenden in de vakanties zijn vaak nog drukker, maar misschien de zondag wat minder (mensen willen weer op tijd thuis zijn, tassen/koffers uitpakken etc.)

het is ook afhankelijk van het weer. bij een dag waarbij het mooi wordt trekt men er met massa's tegelijk op uit.

ik ging altijd met wisselvallig weer maar had dan ook een jaarkaart van de apenheul. (woon er niet al te ver vanaf) super rustig was het, want mensen gokken het er liever niet op als ze niet van het weer op aan kunnen.

mooi weer, de hele vakantie, en de weekenden zijn drukste dagen voor dit soort uitjes (en heb je alle factoren bij elkaar, dan is het drukker dan druk) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de zondag in vakanties wat minder? Zondag is geen wisseldag zoals vrijdag en zaterdag en maandag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel de zondag die na de laatste vakantiedag volgt.
(vandaar de tassen/koffers uitpakken aangezien men de dag erop weer naar school/aan het werk moet) ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ok, nu snap ik het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi zo. :)
bedacht me bij je reactie dat ik het wat duidelijker had kunnen omschrijven idd.
Zoals hier boven al wordt vermeld.
Kan je het best tijden de weekend gaan want sommige mensen krijgen kortingbonnen voor de dierentuin als ze tijden de vakantie gaan.