kan het kwaad als je 2 dagen achter elkaar goed je buikspieren traint?

als je dan goed eet in die dagen dan maakt dat toch niets uit? of belemmert dat de spieropbouw? en zo ja, moet je dan extra eiwitten eten of koolhydraten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.3K

Het beste antwoord

Het is beter voor je spieren om een " rustdag" in te lasseb, dwz niet de volgende dag weer je buikspieren trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, als je geen pauze neemt van minstens 1 dag, heeft het juist een negatief effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo negatief, je traint ze dan toch gewoon wel? Je wordt toch niet slapper als je elke dag traint of wel?
Kimath
12 jaar geleden
na een training hebben je spieren rust nodig om te herstellen en op te bouwen. Als je elke dag dezelfde oefeningen doet, is het veel minder effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spieren hebben inderdaad rust nodig om te herstellen. Spieren groeien namelijk het meest in deze rustfase; als je dus gewoon door gaat trainen, is er geen rustfase en kan je spieren overbelasten wat neerkomt op (na een lange tijd, dat wel) vermindering van spieren.

Andere antwoorden (2)

Nee joh, je kunt je buikspieren best 2 dagen achter elkaar goed trainen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kwaad kan het niet, op spierpijn na, maar wel als je in de groei ben, dan kan het je groei belemmeren, en zolang je na die 2 dage maar goed rust.