ik sport 5 dagen in de week.. Fitness ik Teveel?

Hoi, ik ben een jongen van 21 jaar 178lang en 65kilo

ik sport al 3 maanden.. en door dat ik me conditie nu gevoelsmatig helemaal top heb ga ik sinds kort nu 5 dagen per week naar de Fitness sportschool.. ik doe 5 dagen in de week per keer 105 min Cardio en de rest doe ik 3x per week Krachtraining 30 min per keer. ik doe 2 van de 5 keren sporten dus alleen Cardio.. ik voel me er persoonlijk heel uitstrekend bij en krijg het gevoel steeds krachtig in het ritme te zitten en steeds meer aantekunnen wel slaap ik nu indeplaats van 7 uur 8 uurtjes... ik voel me Optimaal. en ervaar het sporten als prettig. nu de Vraag ik sport per week dus 10 uurtjes is dit teveel. als je zelf merkt dat je er goed bij voelt? kan dit kwaad zijn er dingen waar je opmoet letten? graag serieuze advies

Gr David

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Nee je sport niet téveel.

Cardio zou op zich elke dag kunnen, als dat geen probleem vormt, maar met krachttraining moet je oppassen.

Elke spiergroep dient ten minste één dag rust te hebben, het liefst twee als je spiergroepen op verspreidde dagen traint, en op één sessie meerdere oefeningen per spiergroep pakt.

Let er ook goed op dat je niet verder afvalt, en genoeg Koolhydraten en eiwitten vóór het sporten eet, en veel eiwitrijk voedsel na het sporten. Drink genoeg onder het sporten om je lichaamsvocht op peil te houden.

Kortgezegt: let op voldoende rust voor de betreffende spiergroepen om overbelasting te voorkomen en beter resultaat. Aangezien je al zegt je er goed bij te voelen, zou ik gewoon doorgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
pas wel op met veel ongezonde dingen eten. Je merkt het misschien niet, maar het is niet goed voor o.a. je cholesterol.
Gezond eten voed over het algemeen meer dan een ongezonde vette hap. Probeer voldoende eiwitten te eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft niet persé ongezonde dingen te eten, zolang het maar calorie/voedings-rijk is. Ik heb als voorbeeld zelf een véél te laag BMI gehad, en dit opgelost door veel gezonde dingen te eten.