Verbrand je met Horizontal Leg Press vet of train je je spieren met die apparaat wie kan mij vertellen ?

Hallo,

Ik wil graag snel vet van mn benen afkrijgen want ik heb heel veel vet aan me benen hoe kan ik het beste afkrijgen ik heb een vraag kan je met een horizontal leg press de vet kwijt raken aan je benen of is dat alleen voor spiertraining?

mvg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Het belangrijkste is een goed voedingsschema en afwisseling van oefeningen. Focus op gezonder leven en conditie verbeteren en sterker worden. Gewichtsverlies komt daarna vanzelf.
Ritsuka
12 jaar geleden
Bedenk je ook dat een vetlaagje op o.a. de buik, billen en benen noodzakelijk is als vrouw, als je ooit kinderen wilt krijgen.

Antwoorden (4)

Joggen is een van de beste opties. En het antwoord is btw om spieren te rekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De horizontale Leg Press is een goed apparaat om je vooral je spieren mee te trainen. Je kunt hierdoor wel strakkere benen krijgen. Niet te veel gewicht en veel herhalingen zijn hierbij belangrijk.
Als je het hebt over veel vet rondom je benen is het misschien verstandiger om in eerste instantie gewoon goed cardio te doen. Bij cardio gaat het vooral om conditie op pijl te houden en om vet te verbranden.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dan hou ik wel op cardio 1 maand lang
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom 1 maand lang?
Met de horizontale leg press bouw je vooral spieren op. Afhankelijk van wat je precies wilt kun je wel de leg press erbij doen maar dan doe je snelle herhalingen (bijvoorbeeld 4 setjes van 25 keer) met lichte gewichten.
Maar vooral wil jij je vet weghalen en spieren ga je pas zien wanneer je vet weg is. Je dient dan wat cardio te gaan doen en dat kan bestaan uit fietsen, joggen of bijv. steppen. Doe dit wel altijd MINIMAAL 20 minuten anders zul je nooit vet verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet specifiek vet op je benen verbranden door een been oefening te doen. Net zoals je geen strakke buik krijgt door buikspieroefeningen.

Vet raak je kwijt door meer energie te verbruiken, over een lange termijn, dan je binnen krijgt.

Daar zijn twee kanten aan:
1. Meer energie verbruiken.
1.1 Passief energie verbruik kun je verhogen door meer spieren te krijgen. Oftewel, hierbij kan de horizontal leg press je helpen.
1.2 Actief energie verbruik kun je verhogen door meer te bewegen. Cardio.
2. Minder energie binnen krijgen
Is eigenlijk heel simpel. Minder eten, maar niet te weinig, want als je te weinig energie binnen krijgt gaat je spiermassa omlaag ipv je vetmassa. Minder spiermassa = minder passief verbruik. En daardoor ga je dus nog moeilijker vet verliezen.

Als antwoord op je vraag: Door de horizontal leg press train je je spieren. Door het trainen van je spieren verhoog je je passieve energie verbruik en daardoor verbrand je meer energie. Haal je die energie niet uit eten dan wordt deze uit bestaand vet gehaald. Zo kun je door deze oefening indirect dus vet verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Duidelijk :)
Inderdaad niet te weinig gaan eten, minstens 1200 kcal.