Waar wordt je sterk van? (lichamelijk)

Ik wil een beetje sterker worden op een goede manier en ik ben 14 jaar iemand ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.2K

Het beste antwoord

Het ligt er aan waar je sterker wilt worden. Wanneer je in je armen sterker wil zijn kan je het best gaan opdrukken. Daar heb je verschillende mogelijkheden in;

Gewoon opdrukken, plat op je buik gaan liggen met je handen gekromd naast je. Druk je omhoog en gebruik daarbij alleen je armen (dus niet je knieën). Hierbij buigen je ellebogen waarschijnlijk naar buiten.
Voor een andere spier in je arm moet je hetzelfde doen, maar plaats van je ellebogen naar buiten, langs je lichaam.
En voor je spieren aan de onderkant van je arm (bissectrice) kan je het best op een lage tafel leunen (met je rug naar de tafel). Laat je zakken en druk je weer omhoog, gebruik hierbij alleen je armen (dus niet je benen).

Als je je benen wilt trainen kan je het best tegen een muur gaan 'zitten'. Ga er zo tegen aan staan dat het lijkt alsof je op een stoel zit, maar dat doe je niet. Hoe dat ff vol en je voelt erg je spieren.

Veder kan je ook je buik spieren trainen. Ga liggen op je rug, trek je knieën op en leg je handen naast je oren. Kom dan omhoog en ga naar je knieën toe, laat je weer zakken (blijf boven de grond) en doe het opnieuw. Pas op dat je niet aan je nek trekt, dat is niet goed.

Veder is sporten altijd goed. Ga bijv. hardlopen, dat is goed voor je conditie. En van judo wordt je ook sterk.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hallo, ik ben ondertussen 54 en had diezelfde vraag als jij op die leeftijd. Ik weet dus waarover ik spreek en zou je dit willen aanraden: doe aan sport, dit is een ongelooflijke goede trainingsmachine, doe je bv karate dan zal je heel lenig, snel en sterk worden zowel lichamelijk als geestelijk.
Maar om het in één woord te vatten: sport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je door een paar keer in een week verse granaten ( en dan bedoel ik het fruit en niet de bom) sap kan drinken, het werkt goed op je spieren, bodybuilders doen dat ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om precies te zijn 2x per week
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en door eten word je sterker hoe?
je vergeet zeker erbij te zeggen dat je ervoor moet trainen..
Gaan sporten kan nooit kwaad om sterker te worden maar elke ochtend of avond een paar keer opdrukken werpt altijd ook zijn vruchten af.

Toegevoegd na 6 minuten:
op deze manier kan je ook makkelijk stekker worden
Ga op de rug liggen met de benen gebogen en de voeten plat op de grond. Doe je handen achter je oren. Kom omhoog en kom met je hele rug van de grond. zak terug tot bijna de startpositie, maar houd je buikspieren op spanning.

Toegevoegd na 6 minuten:
op deze manier kan je ook makkelijk stekker worden
Ga op de rug liggen met de benen gebogen en de voeten plat op de grond. Doe je handen achter je oren. Kom omhoog en kom met je hele rug van de grond. zak terug tot bijna de startpositie, maar houd je buikspieren op spanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spinazie! Werkte bij popeye ook goed!