Gewoon: Eerst uitzieken, daarna pas weer gaan trainen.

Conditie training terwijl je ziek bent kan je lichaam teveel belasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga naar een goede sportschool en laat je begeleiden, zij kunnen een goed trainingsprogramma voor je maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chronische bronchitis bedoel je? Dat is lastig, maar niet onmogelijk. Zoek een sport waarbij het niet zit in 'piekbelasting' maar in rustige oefening. Ga bijvoorbeeld stukken fietsen, wandelen of zwemmen op je eigen (sukkel-)tempo. Bouw het langzaam op. Doe zo veel mogelijk dingen te voet of met de fiets.

Je voelt zelf het beste waar je grenzen liggen en je zult voelen dat het na een tijdje echt beter gaat met je conditie: je longinhoud neemt een beetje toe, je spieren worden sterker en je bent minder snel uitgeput.