hoe rijd ik mijn paard aan de teugel??

hoe moet ik mijn paard aan de teugel laten lopen als u het weet wilt u het dan uitleggen en misschien in een filmpje verwerken. afvast bedankt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Mijn eerste voorstel is toch les nemen. Dit is vaak het beste omdat de mensen die het je leren er al vaak jarenlange ervaring mee hebben. Om toch een antwoord te geven kun je het volgende doen (Van een forum):

Mijn mening is dat het aan de teugel rijden een beloning is voor je werk.
Ik vind het dus erg belangrijk dat je paard goed los is in zijn spieren voordat je hem wat gaat vragen. Het aan de teugel rijden is van achteren naar voren werken. Dat wil zeggen dat je ervoor zorgt dat je paard goed voorwaarts wilt lopen, dan kun je hem van voren iets opvangen en dan vragen met je hand. Kneed zachtjes op de teugel.

Het aan de teugel trekken uit stilstaand vind ik dan ook niet netjes. Je zaagt je paard dan eigenlijk naar beneden want als je paard stil staat is hij niet voorwaarts om hem op te vangen. Met zagen kun je de spieren behoorlijk verknallen. Veel paarden zetten dan hun hals klem en worden moeilijker in de hulpen.

Een paard dat goed los is gaat je hand opzoeken, zijn neus gaat iets meer naar beneden en vanaf dat punt kun je hem wat meer opvangen. Blijf er goed bij met je been want hij moet natuurlijk wel voorwaarts blijven.

En als het niet meteen lukt is het ook geen punt, als je er maar voor zorgt dat je paard goed los is voordat je hem vraagt.