Wat is een high tea? En moet ik wat meenemen ofzo?

Vanmiddag heb ik een high tea, maar ik heb eigenlijk geen idee wat het is en ik heb het nog nooit gehad!(of gedaan)
Kan iemand het me uitleggen wat je erop doet ofzo? En zal ik wat mee moeten nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Het beste antwoord

Je bent nog best jong, dus waarschijnlijk ga je vanmiddag gewoon lekker kletsen, thee drinken en koekjes eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Nederland wordt met een High Tea een luxe lunch in een restaurant bedoeld. Je krijgt thee geserveerd met een keur aan lekkere zoete en hartige hapjes er bij. Die worden meestal op etagères bij je op tafel gezet.

Meestal wordt de High Tea in de middag geserveerd als een soort late lunch.
Je hoeft niks mee te nemen, behalve natuurlijk als iemand jou thuis voor een High Tea heeft uitgenodigd, dan neem je een aardigheidje voor de gastvrouw mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, en als het in een restaurant is, krijg je er ook vaak uitleg bij van wat je allemaal voor je neus krijgt en hoe je het eet. Heel leuk dus!

In Engeland was een High Tea oorspronkelijk iets heel anders, dat lees je in onderstaande link van Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met mijn vriendinnen ook wel eens een high-tea gehouden en dat bestond uit brownies, kleine tompoesjes, soesjes,truffels, bonbons etc.
en natuurlijk thee drinken