Met welke sport kan ik mijn rug en buikspieren versterken?

Ik heb een versleten tussenwerfelschijf waar ik voor op de wachtlijst sta om naar de pijnpoli te gaan voor pijnbestrijding en dan kan ik beginnen met fysio, maar met welke sport kan ik alvast beginnen met op milde wijze alvast de spieren wat aan te sterken? Het doet ontzettend veel pijn en zeker bij inspanning. Ik doel niet op oefeningen in de sportschool oid, maar echt een milde manier om wat op te bouwen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.7K

Het beste antwoord

Omdat je, behalve een versleten tussenwervelschijf, ook een geirriteerde slijmbeurs aan de heupen hebt, zou ik nu even geen sport op eigen houtje doen. Je zou de aandoeningen alleen maar erger kunnen maken. Trouwens je zegt zelf dat de pijn erger wordt bij inspanning. Niet doen dus, luister naar je lichaam.

Je kan beter wachten op de fysiotherapie. Deze behandeling is er op gericht om de ontsteking te kalmeren. De fysiotherapeut gebruikt massage en rekoefeningen om de heup weer losser te krijgen. Daar krijg je ook de juiste spierversterkende oefeningen of coördinatietraining. Dit kan bijdragen aan het versoepelen van de beweging van de heup en zo ook de wrijving op de bursa verminderen. Vaak duurt deze behandeling 4 tot 6 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Over het algemeen wordt zwemmen gezien als een van de vormen van sport waar je met minimale belasting, je spieren kan trainen. Zeker bij rug en buitkspieren is dit een goede sport. Echter, het gaat hier dan primair om crawlen, en niet om schoolslag (Schoolslag is nl belastend op knie en elleboog)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ehm... fitness?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zwemmen voor algemene ontspanning en herstel

Rug: Sporten waarbij je veel trekkende bewegingen maakt met je arm denk aan kano of roeien, turnen, fitness kun je ook aan denken.

Buik: Wandelen daarbij train je je buikspieren erg mee, elke beweging spant ze aan. Verder kun je heel simpel thuis met een paar kleine oefeningen je buik trainen. Crunches, Leg Straitches, Side Crunches, Bicycle's. Deze termen kun je op internet vinden en zijn redelijk risicoloos uit te voeren.