Wat is DE ULTIEME tip om de service bij tennis aan te leren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.8K
jc54
12 jaar geleden
Met één hand de bal omhoog gooien en met de andere hand het racket zo hard mogelijk tegen de bal slaan, zo,dattie aan de andere kant van het net binnen de lijnen valt, of er precies op.

Het beste antwoord

Oefen eerst op je opgooi. Zorg dat deze iets voor je komt en het hoogste punt op goede hoogte is. Wat de goede hoogte is ligt aan je lichaamslengte. De kracht van een service wordt uit een goede opgooi en het juiste moment raken gehaald.

Dus oefenen op de opgooi en het moment waarop je raakt. De rest komt later.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Oefenen, oefenen en nog eens heel veel oefenen, en je tennisleraar(als je die hebt) vragen wat je beter kunt/moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou eerst bijvoorbeeld naar een eerste service van federer of nadal ofzo kijken, en dan proberen die zo goed mogenlijk na te doen maar dan zachten, als je die goed nadoet dan moet je gewoon heel veel oefenen, en de bal steeds iets harder proberen te gaan slaan. maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt simpel, maar oefen vooral veel op de opgooi. Als je die constant op dezelfde hoogte kunt gooien, ben je al een heel eind. Ga dan pas beweging aanleren waarbij je je gewicht in de bal legt.