Wat wordt er met een luchtbuks geschoten?

Schiet je daar gewoon kogels mee weg?
Of schiet je met wat anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het woord zegt het al, met lucht!

Het beste antwoord

Je schiet met hele kleine kogeltjes in de vorm van een diabolo,maar er zit geen kruit in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meerdere vormen mogelijk. Gebruik zelf ronde.
De diabolo vorm (vaak plat aan een kant, soms met punt i.p.v. plat) is het meest gebruikte kogeltje inderdaad. +

Andere antwoorden (6)

Hele kleine kogeltjes. Ze zijn denk ik 3 of 4 mm lang en 1/2 mm breed. Hier zit een heel klein beetje kruid in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kogeltje worden m.i. door samengeperste lucht (vandaar de naam) weggeschoten, niets anders.
Als er dan ook nog kruiT in zou zitten dan zouden het kleine granaatjes zijn. Dat klopt dus niet.
Amadea
12 jaar geleden
Wie weet ruiken ze lekker kruidig, zit er bijvoorbeeld kruidnagel in...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga toch weg joh, kruit!?? Grapjas.
De kogels zijn overigens ook niet 1/2 mm maar 4 of 4,5 of 5,5mm breed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van het Kruidvat zeker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het niet weet....zeg het dan ook niet XD
Kleine zinken 'hoedjes'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan verschillen. Een vriend van mij heeft een buks en die heeft platte, ronde en punt kogels. Puntkogels zijn volgends mij illegaal maar dat weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met punt is niet illegaal, gewoon te kopen bij wapenhandelaar (welke luchtwapens verkopen), of online te bestellen.
Pas als je er mee gaat richten/schieten op mensen/dieren/objecten die niet aan jou toebehoren, dan is het illegaal. Of dat nou met punt is, plat of rond.
Je kon (kunt?) ook met pluimpjes schieten, metalen puntige projectieltjes met een "staart" van gekleurde vezels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Dit kan nog steeds! Erg leuk om te doen, je kan ze meestal ook wel hergebruiken een paar keer, alleen veel gevoeliger voor wind en stukken minder zuiver.
Een soort van loden propjes, zie link.

http://www.flickr.com/photos/29853659@N03/2800094860/
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige meest complete juiste antwoord ;-) ++
op deze site diverse kogeltjes die je kunt kopen voor je buks. http://www.luchtbukswinkel.nl/index_tm.php?cPath=2036_2700

Punt kogels zijn niet illegaal.

Als je er een druppeltje ether achter in de kogel doet, schiet deze nog harder bv. gaat door een duif heen dan (dit is wel illegaal)