Hoe maak ik goeie belleblaas?

Ik heb nog geen goed recept voor goeie belleblaas gezien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles moet in de goede verhouding zijn anders heb je geen goede belleblaas...
Eh en voor de rest, frisse adem anders lukt het niet haha..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de juiste combinatie water en zeepsop om goed bellen te blazen met een bellen blaasflesje?
Ik heb een goed recept voor bellenblaas, maar ook een waarschuwing voor zelfgemaakte bellenblaas en … prachtig. Uit deze ervaring geef ik je het volgende…
door ingrid | 1 jaar geleden | 2 antwoorden | gesloten

Antwoorden (3)

Dreft met een klein beetje soda.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf bellenblaas maken

Voor stevige bellen:
- 2 liter water
- 100 gram suiker (opgelost)
- 150 ml dreft (groene)
- 5 a 10 gram behangselplaksel

Alles goed door elkaar roeren, 24 uur laten staan en steeds even roeren.

Voor zeepbellen met prachtige kleuren:
- 1 liter kalkvrij water
- 100 ml dreft (groene)
- 20 mL glycerine

En nog een recept:
- 50 ml afwasmiddel
- 175 ml koud water
- 5 druppels glycerine (drogist)

Als je meteen wilt gaan blazen werkt dit ook wel:
- 1/2 kopje (geconcentreerd) afwasmiddel (Dreft bijvoorbeeld)
- 2 kopjes water
- 2 theelepels suiker

Suiker eerst oplossen met een beetje warm water. Dan koud water er bij en daarna pas het afwasmiddel. Niet te hard roeren, zorg er voor dat het geen sopje wordt!

Als je geen leeg busje bellenblaas met ring meer hebt, kan je ook een bellenblaasring van ijzerdraad maken.
En verder kan je ook bellenblazen met een rietje, maar dit is moeilijk voor heel kleine kinderen. Blazen met 2 rietjes (aan elkaar plakken) geeft ook leuke effecten, zeker als het een beetje waait.

Op Family Fun staat ook nog dit recept:
( 3 kopjes water, 1 kopje afwasmiddel en een kwart kopje glucosesiroop (of kandijsiroop of Goudstroop)

Succes!!

Toegevoegd na 54 seconden:
http://haarlemmermeer.groenlinks.nl/node/42219
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Wij gebruiken vroeger ook wel eens n knijper of een sleutel, bedenk me nu dat de moderne sleutels niet meer zo'n gat hebben, dus dat zal niet meer gaan, vraag me af wat voor bellen je krijgt met een flesopener
Ouderwetse groene zeep met een snuf crackfree stijfelpoeder. Probeer het eens ! GroeTon.